wtorek, 6 lipca 2010

Delikatny mus bardzo czekoladowy

Jako, że do wykorzystania miałam śmietanę kremówkę musiałam wykombinować co z nią zrobić :D Zastanawiałam się nad lodami i semifreddo ale wybrałam jednak mus czekoladowy, tak dla odmiany, coś bez owoców :)
Jest bardzo czekoladowy i słodki ale pyszny, naprawdę bardzo mi smakował, taki delikatny deserek z dodatkiem brandy :)
Przepis stąd.



Składniki:

225g czekolady (U mnie gorzka i mleczna)
2 łyżki brandy (Alkohol jest wyczuwalny więc lepiej go pominąć jeśli komuś nie smakuje)
4 łyżki wody
30g miękkiego masła
3 żółtka, 3 białka
40g drobnego cukru
125ml śmietany kremówki

W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z alkoholem i wodą, mieszać od czasu do czasu aż masa będzie bez grudek. Następnie zmiksować ją z masłem.

W tym czasie białka ubić na sztywno, dodając cukier.
Do masy czekoladowej, cały czas miksując dodawać żółtka i pół piany z białek (resztę dodamy pod koniec).

W osobnym naczyniu ubić kremówkę, dodać ją do masy i wymieszać, najlepiej ręcznie. Pod koniec dodać pozostałą pianę z białek i delikatnie jeszcze raz wszystko wymieszać.

Mus przełożyć do 6 ramekinów/małych naczynek i przykryć przezroczystą folią. Schładzać w lodówce co najmniej 4 godziny.



Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Cudo- na zimny dzień jak znalazł.
    Z ustęsknieniem czekam na taki w tej duchocie;/

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie zróbcie dziewczyny, jest naprawdę pyszny :)

    OdpowiedzUsuń