sobota, 26 czerwca 2010

Tarta z kremem czekoladowym i wiśniami

Miałam zrobić placek wiśniowy ale wymyśliłam, że musi być połączenie czekolady i wiśni. Stanęło na tarcie. :)
Przepis na ciasto wzięłam z książki "Tarty na słodko i na słono" a na nadzienie stąd.
Wyszło pyszne, bardzo czekoladowe ciasto z kwaskowatymi wiśniami. Naprawdę polecam, ja posypałam jeszcze wiórkami kokosowymi, jednak samo połączenie wiśni z czekoladą to klasyk :).



Składniki:

Ciasto:
300g mąki
150g cukru pudru
150g masła
2 jajka
Szczypta soli

Z podanych składników zagnieść ciasto i uformować kulę. Schładzać w lodówce co najmniej godzinę (najlepiej zawinąć w folię lub przykryć w misce wilgotną ściereczką).
Po tym czasie ciasto rozwałkować (na stolnicy podsypanej mąką/ między dwoma warstwami folii spożywczej), wyłożyć nim formę do tart i podpiec 15-20 minut w 200 stopniach.
Po wyjęciu ostudzić.

Nadzienie:
200g czekolady gorzkiej
150g masła
Szczypta soli
4 żółtka, 1 całe jajko
Ok. 300g wiśni (u mnie mrożone – rozmroziłam wcześniej i odlałam sok)

Czekoladę, masło i sól rozpuścić w kąpieli wodnej.
W osobnej misce rozbełtać żółtka z jajkiem. Gdy masa czekoladowa się rozpuści wlać ją powoli, CIĄGLE MIESZAJĄC do jajek. Całe nadzienie wylać na spód i wyłożyć wiśniami.
Piec 25 minut w 190 stopniach.

Po wyjęciu i ostudzeniu można dodatkowo udekorować, np. wiórkami kokosowymi:)

Smacznego!

3 komentarze:

  1. czekoladowo wiśniowe połączenie zawsze smakuje pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki :) Ta tarta zdecydowanie musi być równie dobra z malinami.. :]

    OdpowiedzUsuń