poniedziałek, 28 czerwca 2010

Shortbread z czekoladą

Nie wiem czy shortbread zalicza się do ciasteczek, ale wg mnie tak i to do tych najlepszych :D Co prawda piekłam go pierwszy raz ale na pewno nie ostatni bo bardzo mi ( i nie tylko mi :p) smakował. Kruchy, bardzo maślany, z dodatkiem czekolady. W dodatku bardzo szybki do przygotowania, co jest kolejnym plusem :p
Polecam zdecydowanie!
Przepis stąd, ja zwiększyłam trochę ilość składników ale można zrobić jeszcze więcej, na pewno się nie zmarnuje :).

Nie podaję dokładnych wymiarów formy, bo tak naprawdę można ten shortbread upiec w dużej formie formując po prostu mniejszy kwadrat/prostokąt. W pierwotnym przepisie jest to forma kwadratowa o boku 18cm. , z ilości składników które ja podaje na pewno wyszło trochę więcej ale to zależy też od grubości ciastek. :)



Składniki :

200g mąki
Ok. 330g mąki ziemniaczanej
160g masła
50-60g drobnego cukru
120g posiekanej czekolady (ja dałam mlecznej)

Dodatkowo do posypania:

Łyżka drobnego cukru
Trochę cynamonu

Mąkę zwykłą, ziemniaczaną i masło wyrobić (aż do postaci kruszonki). Dodać cukier i czekoladę i uformować kulę. Włożyć do lodówki na 20-30 minut.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia i na wierzch wcisnąć masę, a część posypki wysypać na ciasto. Piec w temp. 160 stopni ok. 30-35 minut. (Przepis mówi o 20-25 minutach ale mój shortbread wymagał więcej czasu, ma być złoty na wierzchu).

Po upieczeniu zostawić do ostygnięcia (dopiero wtedy będzie kruchy, zanim wystygnie jest miękki) i na koniec posypać resztą cukru z cynamonem. Pokroić na kwadraty.



Smacznego!

1 komentarz: