środa, 12 stycznia 2011

Jogurtowe ciasto z malinami, jagodami i białą czekoladą

Dzisiaj trochę lata na tę zimowo jesienną pogodę. Łatwe, puszyste i bardzo delikatne ciasto jogurtowe z malinami i jagodami :). Mam ten komfort, że zamroziłam w lecie prawie każde owoce i teraz możemy cieszyć się ich smakiem :D. Bardzo polecam wam dodanie białej czekolady, wtedy ciasto jest o niebo lepsze :]. Przepis z Kwestii Smaku.




Składniki:
1 kubeczek (150g) jogurtu naturalnego (Uwaga, kubeczek będzie nam potrzebny do odmierzania ilości kolejnych składników)
3 kubeczki mąki
2 kubeczki cukru
1 kubeczek oleju roślinnego
4 jajka (białka i żółtka oddzielnie)
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Dowolne owoce (u mnie maliny + jagody – jeżeli owoce są zamrożone, nie rozmrażamy ich przed ułożeniem na cieście)
ewentualnie inne dodatki (u mnie 200g białej czekolady, posiekanej)

Kruszonka:
125g masła (roztopionego i ostudzonego)
1 szklanka mąki
½ szklanki cukru

Przygotować kruszonkę: Wszystkie składniki wymieszać :).
Ciasto: Białka ubić na sztywną pianę, wymieszać na gładką masę z żółtkami, cukrem, olejem, jogurtem (w tym momencie dosypałam też połowę czekolady) a na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Ciasto wylać do formy (u mnie 20x30cm), na wierzchu ułożyć resztę czekolady, owoce, a następnie posypać kruszonką.
Piec ok. 45-50 minut w temp. 180 stopni.



Smacznego!

10 komentarzy:

  1. takie kawałki lata mogłabym zjadac o każdej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na takie szybkie i pysznie nieskomplikowane ciasto...

    OdpowiedzUsuń
  3. ten dodatek czekolady najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojj tak ta biała czekolada robi wielką różnicę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo pyszniaste ciacho:) takie z owocami to ja bardzo lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka wspaniała odmiana po ciężkich, korzennych i czekoladowych ciastach świątecznych! Zaczynam tęsknić za latem i coś czuję, że też muszę sięgnąć do moich owocowych zapasów w zamrażarce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne takie jogurtowe ciacho

    OdpowiedzUsuń
  9. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń