poniedziałek, 21 czerwca 2010

Sernik waniliowy na dobry początek

Witam serdecznie!! :)

Jakoś nie mogłam się zebrać do wstawienia mojego pierwszego przepisu, ale początek wakacji zmusił mnie do tego i mam nadzieję, że teraz już na bieżąco będą pojawiać się u mnie nowe posty :)

Na początek sernik waniliowy z tego przepisu. Jest bardzo delikatny, waniliowy, pyszny!
Ja
zrobiłam z podwójnej porcji, tak aby upiec sernik w blasze o średnicy 26 cm.














Składniki na spód:

450 g ciastek holenderskich (mogą być też herbatniki)
150 g masła

Roztopić masło i wymieszać z pokruszonymi (najlepiej w blenderze) ciastkami.
Wyłożyć na dnie tortownicy uprzednio wyłożoną folią aluminiową. Włożyć do
lodówki na około pół godziny.

Składniki na masę:

900 g twarogu trzykrotnie zmielonego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka
240g cukru pudru + pół opakowania cukru waniliowego
450 ml śmietany kremówki

Wszystkie składniki zmiksować i wylać na spód.

Ja piekłam mniej więcej 1,5 h w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (ale uwaga, ja zawsze muszę piec ciasta dłużej niż jest to podane w przepisie, więc lepiej kontrolować ciasto). Sernik musi być ścięty na środku.

Po upieczeniu wystudzić i włożyć do lodówki (najlepiej na całą noc).

Smacznego!









3 komentarze: