sobota, 27 listopada 2010

Krajanka kokosowa z dżemem truskawkowym

Dzisiaj krótko: Bardzo bardzo smaczna krajanka kokosowa z dżemem truskawkowym :). Dżem spokojnie możecie zamienić na inny, ulubiony smak; krajanka, jak to krajanka nie jest zbyt skomplikowana w przygotowaniu, a smak…. Super! :D Przepis stąd.




Składniki:


Ciasto:
1 ¼ szklanki mąki pszennej
¼ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki soli
3 łyżki cukru
125g zimnego masła
1 żółtko

Masa kokosowa:
½ szklanki cukru
2 jajka + 1 białko
Aromat waniliowy
1 łyżka skrobi ziemniaczanej
Sok z cytryny (ok. 1 łyżki)
3 szklanki wiórków kokosowych

+ dżem truskawkowy (ponad pół słoika)

Przygotować ciasto: Wszystkie składniki oprócz żółtka posiekać nożem a następnie dodać żółtko i zagnieść ciasto. Bez konieczności chłodzenia w lodówce, wyłożyć ciasto do formy wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą (u mnie tortownica o śr. 22 cm ale krajanka wyszła mi wysoka, więc spokojnie można piec w większej formie). Piec ok. 15 minut w temp. 180 stopni (Ja piekłam dłużej – ok. 25 min. – ciasto ma być przyrumienione). Na przestudzone ciasto, po ok. 5 minutach wyłożyć dżem.

Następnie przygotować masę:
Wszystkie składniki oprócz wiórków kokosowych zmiksować. Dodać wiórki, wymieszać i wyłożyć masę na kruchy spód z dżemem.
Piec 30-35 minut w temp. 180 stopni.

P.S. może zdjęcia nie są najlepsze, ale uwierzcie mi, krajanka jest pyszna:)



Smacznego!

2 komentarze:

  1. mmm... pisze sie od razu na dwa kawlaeczki takiej pychotki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym rzekła, że krajanka jak to krajanka ma plus i minus - jest bardzo łatwa w zrobieniu, co jest jej zaletą.
    Minusem to, że skonsumowanie jej jest równie proste i daje masę przyjemności :P

    OdpowiedzUsuń