środa, 21 lipca 2010

Muffinki kokosowe z czerwoną porzeczką

Miałam dużo czerwonej porzeczki z działki i chociaż wyjeżdżałam w czwartek to zdążyłam jeszcze w środę późnym wieczorem upiec z nich muffinki.
Przyznam szczerze, że ich nawet nie spróbowałam ale podobno smaczne, na pewno kwaskowate porzeczki dobrze komponują się ze słodkimi wiórkami kokosowymi ;)
Przepis na podstawie tego, ale nie miałam wystarczającej ilości zwykłej mąki więc musiałam użyć krupczatki.



Składniki (ok.16 muffinek) :

Suche:
120g mąki pszennej + 170g mąki krupczatki (oczywiście można użyć 300g zwykłej pszennej)
100g wiórek kokosowych
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mokre:
280ml maślanki
120g stopionego masła
1 jajko

+ porzeczki (wg uznania)

Osobno połączyć składniki suche a osobno mokre. Do Tych pierwszych przelać mokre i wymieszać, tylko do połączenia składników. Gdy ciasto będzie już wymieszane (mogą pojawiać się grudki) dodać porzeczki i bardzo delikatnie wymieszać, aby owoce się nie zgniotły.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i nałożyć ciasto (każda papilotka ma być zapełniona mniej do ¾ wysokości). Ja piekłam ok. 35 minut w temperaturze 200 stopni ale warto kontrolować muffinki – muszą być zarumienione na wierzchu.

Smacznego!

3 komentarze: